Javën e kaluar, Guvernatori Greg Gianforte nënshkroi një ligj që e bën të paligjshëm për banorët e Montanës përdorimin e TikTok. I pari i këtij lloji, ligji nuk do të hyjë në fuqi deri më 1 janar 2024, por tashmë ka zhurmë për një betejë ligjore. Pesë padi janë ngritur tashmë duke përmendur një shkelje antikushtetuese të fjalës së lirë.
Në pronësi të kompanisë kineze të internetit ByteDance me bazë në Pekin, aplikacioni mbërriti për herë të parë në Shtetet e Bashkuara në gusht 2018. Dy muaj më vonë, TikTok u bë aplikacioni më i shkarkuar në Shtetet e Bashkuara, duke tejkaluar Facebook, Instagram, Snapchat dhe YouTube. Që atëherë, TikTok ka evoluar në një pus përmbajtjesh pa fund, në të cilin përdoruesit ndonjëherë postojnë video që “flasin” me njëri-tjetrin në postime krah për krah – të njohura në aplikacion si duet. Tendencat lëvizin shpejt përmes mediumit.
Me çdo media sociale, ka pozitive dhe negative. Në rastin e TikTok, algoritmi #FYP (For You) mund të katapultojë krijuesit në dukje të rastësishëm drejt famës. Charli D’Amelio (@charlidamelio) mblodhi 10,000 ndjekës brenda pak orësh pasi postoi një video-duet të saj duke kërcyer me @movewithjoy. D’Amelio aktualisht mban kurorën si përdoruesi më i ndjekur i TikTok në Shtetet e Bashkuara. Videot e studentit të Miami U, Alix Earle (@alixearle) #GRWM (Get Ready With Me) e bënë atë një emër të njohur dhe Jake Shane (@Octopusslover8) u bë një sensacion komik brenda natës pas një videoje virale të tij duke rishfaqur rastësisht nënshkrimin e Deklaratës së Pavarësia.
Megjithatë, rregullatorët vënë në dyshim menaxhimin e privatësisë së përdoruesve të aplikacionit. Administrata Trump u përpoq ta ndalonte aplikacionin në vitin 2020 dhe, pas një seance dëgjimore intensive në Kongres me shefin ekzekutiv të TikTok, Shou Zi Chew, Presidenti Biden kërkoi fuqimisht një kontroll më të madh. Kur u pyet në pikën bosh nëse kishte ndonjë shqetësim në lidhje me të dhënat e SHBA-së që përdoreshin nga qeveria kineze, përgjigja e Chew ishte direkt në pikën. “ByteDance nuk është një agjent i Kinës apo ndonjë vendi tjetër,” tha Chew.
Pyetja mbetet: Çfarë do të ndodhte nëse #FYP-të tanë papritmas do të heshtin? Ne folëm me gazetarin dhe autorin e TikTok Boom: Aplikacioni Dynamite i Kinës dhe Gara e Superfuqisë për Mediat Sociale Chris Stokel-Walker, për të marrë pak më shumë njohuri.
Çfarë ju tërhoqi te TikTok në radhë të parë dhe cila do të thoshit se është joshja e përgjithshme?
Më tërhoqi sepse kisha qenë i fiksuar pas YouTube. Po kërkoja një arsye për të mbuluar platformën si gazetare për të justifikuar profesionalisht sasinë e kohës që harxhova për të. E njëjta gjë me TikTok, në thelb. Unë shkrova një libër në YouTube në 2019 dhe, kur doli, ju mund ta shihnit këtë aplikacion që po vinte pranë. Edhe atëherë ju mund të shihni se kishte mjaft potencial për të qenë një gjë mjaft e madhe. Kur flisni për joshjen e TikTok dhe atë që i tërheq njerëzit drejt tij, mendoj se është ideja se ka njerëz krijues me të njëjtin mendim, të cilët nuk janë domosdoshmërisht aq të lëmuar apo të prirur sa janë në YouTube për shkak të mënyrës se si funksionon TikTok dhe lehtësinë me të cilën mund të krijoni përmbajtje. Ju keni njerëz që mund të mos e klasifikojnë veten domosdoshmërisht si krijues në platformë që krijojnë përmbajtje që ju të shikoni.”
Çfarë ka në FYP-në tuaj?
Si i tret personalisht videot?
Pra, unë thjesht zhytem brenda dhe jashtë. Unë shoh se ku më çon algoritmi. Unë kam faza ku mund të shkoj disa ditë ose disa javë pa shkuar në TikTok, dhe më pas kam flukse të rëndësishme ku mendoj se kjo është krejtësisht obsesive, por më pëlqen ideja që nuk duhet të zgjedh diçka. Ka atë lloj paralize që ju merrni kur hapni Netflix dhe përballeni me opsionet për të zgjedhur, dhe me TikTok, ju nuk e keni atë. E zgjedh atë për ju, gjë që është çuditërisht ngushëlluese.
Cilat janë anët pozitive dhe negative të të qenit në TikTok në krahasim me aplikacionet e tjera të mediave sociale?
Çdokush mund të bëjë gjithçka, dhe ju mund të nxiteni të bëheni të njohur fjalë për fjalë brenda disa orësh. Ne gjithmonë kemi folur për mënyrën sesi 15 minutat e famës së Andy Warhol u bënë 15 sekonda me platforma të tjera si YouTube. Por në fakt, kur je në TikTok, është vërtet kështu për shkak të mënyrës se si mund të tërhiqesh nga errësira dhe të hidhesh para miliona njerëzve falë algoritmit.
Negativët do të ishin se mund të jeni të papërgatitur për atë që ndodh në aspektin e popullaritetit. Po kështu, realiteti është se fama mund të jetë mjaft e shkurtër dhe shpesh, lidhja me krijuesit nuk është aq e fortë sa është në YouTube për shkak të faktit se ka kaq shumë zgjedhje në mënyrën se si funksionon. Nuk po abonoheni te një krijues individual dhe nuk po e mbështesni atë. Ju thjesht po lejoni që përmbajtja t’ju lajë.
Mendimi për t’u bërë viral është pothuajse si të fitosh llotarinë. A do të thoni se është qëllimi përfundimtar i përdoruesve apo i dikujt që publikon video?
Unë mendoj se ndoshta është gjëja kryesore. Ideja e krijuesve si karrierë është shfaqur në dekadën e fundit apo më shumë, por veçanërisht në vitet e fundit. Më shumë fëmijë tani duan të jenë YouTuber sesa astronautë. Ekziston një ide që ju mund të fitoni para në këto platforma, kështu që njerëzit filluan ta trajtojnë atë shumë më seriozisht.”
Ankthi në Uashington duket të jetë frika se qeveria kineze po fiton akses në të dhënat e përdoruesve të SHBA-së – a do të jeni dakord?
Po, ka dy pika. Njëra është ideja se ky është një vakum i thatë që mbledh të dhënat tona për t’u hedhur në Kinë dhe më pas për t’u përdorur kundër nesh. Tjetra është se ky është një kalë trojan ku mund të na paraqesë propagandë në një mënyrë që ne supozojmë se nuk ndodh diku tjetër. Të dyja këto nuk janë probleme që janë unike për TikTok dhe nuk janë domosdoshmërisht çështje aq urgjente sa mendoj se disa njerëz mendojnë se janë.
Si ndiheni ju personalisht për këtë?
Ndjej sikur në fakt nuk na është treguar asnjë provë se ky është një komplot i thellë shtetëror. Kjo, për mua, duket emblematike për të gjitha platformat e mëdha të teknologjisë, që do të thotë se ato kanë shumë nga të dhënat e mia – çdo platformë e madhe e teknologjisë ka. Ata më njohin shumë mirë – çdo platformë e madhe teknologjike e njeh. Dhe ata më varen në një mënyrë që bën çdo platformë e madhe teknologjike. Kështu që, nuk ndihem mirë për këtë, por të paktën për mua, nuk është lidhja e Kinës ajo që është shqetësimi këtu, është fakti që ne kemi përgjumur thjesht duke i dorëzuar gjërat për të qenë platforma teknologjike, dashje-dashje, nëse vijnë nga Kina apo gjetkë. Ju i dorëzoni Instagram-it, Twitter-it ose YouTube-it aq të dhëna sa në TikTok.
Çfarë menduat për seancën dëgjimore në Kongres me CEO të TikTok, Shou Zi Chew?
Notuar ose gris. Ishte goxha e varfër, për të qenë i sinqertë. Ishte emblematike e qasjes sonë në përgjithësi ndaj teknologjisë së madhe. Është pjesërisht e gjeneratave, apo jo? Politikanët tanë nuk janë rritur natyrshëm me këto platforma; prandaj, është shumë e vështirë për këdo që nuk është rritur natyrshëm me platformën të kuptojë se si funksionon nëse nuk e përdorni atë ditë pas dite. Pra, kishte disa pyetje që sinqerisht ishin thjesht të sikletshme… Nuk mendoj se kemi marrë aq shumë informacion. Mendoj se i bëri dëm TikTok-ut, por gjithashtu mendoj se i bëri dëm qytetarëve që kanë nevojë për mbrojtje nga mediat sociale… Nuk kaluam kohë duke folur për çështjet aktuale rreth teknologjisë së madhe për të cilat kemi njohur për vite që kemi përshkruar tashmë deri më tani.
Çfarë mendoni se do të ndodhte nëse TikTok do të zhdukej papritur në SHBA?
Unë mendoj se ajo që do të ndodhte është se ju do të shihni një bazë mjaft domethënëse të opinionit publik. Ju e dini se 150 milionë amerikanë përdorin TikTok. Jo të gjithë do të kenë lidhje ose lidhje shumë të ngushta me platformën dhe mendojnë se duhet të luftojnë për mbijetesën e saj, por mendoj se ndoshta një numër i mirë prej tyre do ta kenë. Unë mendoj se kompania mbështet kontributin e saj ekonomik në Shtetet e Bashkuara dhe punët që ajo mbështet, dhe për këtë arsye, unë mendoj se ata ndoshta do të duan të ndërhyjnë sepse kjo është mënyra e jetesës së tyre. Mendoj se do të shihni edhe një përgjigje ligjore. TikTok është kërcënuar më parë me një ndalim. Ata e kanë apeluar më parë në gjykatë. Unë mendoj se kjo do të ndodhë përsëri. Thjesht do të jetë Dita e Groundhog nga viti 2020./vogue.com